sobota, 15. april 2023

Snežinke

Sneg je. Sredi aprila, ko so vsi upi na še kakšno smuko počasi bledeli, ga je natrosilo. Tam nekje v četrtek, v petek sem že gledal na spletni kameri prve vijuge nad Ljubeljem. Tomaž je javil, da je bila smuka po celcu fajn, da pa naj kar opustim upanje, saj so se za njim na pobočja pod Zelenico usule trume turnih smučarjev. 
Jojmene
Tako sem šel raje hodit tam v bližino Golovca, danes popoldan pa le odpeljal pogledat, če je ostalo še kaj snega. Prvo pobočje je bilo že precej ubogo, sneg, kar ga je nasulo, je počasi pobirala toplota. Vseeno ga je bilo toliko, da sem brez težav nataknil smuči na robu parkirišča in iščoč najboljše prehode stopal navzgor. 
Bo kaj jasnine?
Seveda sam, tako pozno popoldan kakšne posebne gneče ni bilo za pričakovati. Nad mano so se vrtinčili oblaki, vmes je bilo tudi nekaj modrine. Res so bila pobočja nad Vrtačo videti zvožena, sneg pa moker kot le kaj. Pa vendarle sem upal, da se bo kakšen užiten zavoj dalo narediti. Sledil sem lepo narejeni špuri čez plaz, stopal naprej proti Zelenici. 
Oblaki
In tam nekje okoli nje se je začelo. Psi so bili zaradi južnega snega povsem namočeni, tu gori pa so naletavale posamezne snežinke, rahlo prekrile špuro in se zalepile pod smuči. Hoja je postajala iz koraka v korak bolj težka. Kot bi imel pod čevlji svinčene uteži. Verjetno je bil to tudi razlog, da sem sedaj hodil v pravem smrkelj tempu. 
Nad Zelenico
Ob tem sem še bentil čez tistega, ki je tu gori vrezal špuro v novi sneg, naklon se mi je zdel vse premajhen. Končno sem prilezel do vrha, seveda sam. Pse sem komaj potegnil s smuči, cokla jih je čisto primrznila na maso. Nastavil sem lučko, če bi jo slučajno potreboval, zapeljal navzdol. Smuka do Zelenice je bila presenetljivo dobra, tudi levi prehod, ki je bil sedaj znova bel. 
Cokli na vrhu
Kot bi mignil sem bil nad plazom, sneg nižje je bil moker, toda nekako se je dalo uvijati. Le paziti je bilo treba, saj bi v mraku zlahka povozil kakšen kamen. Pod Vrtačo sem se umikal desno, zavil naravnost proti parkirišču in počasi in previdno skozi minsko polje bolj tipal kot videl najbolje prehode. Brez nove praske sem prismučal do roba snega. Ker tudi slep petelin …
Lahko noč, Triangel

Ni komentarjev:

Objavite komentar