ponedeljek, 19. junij 2023

Triangel

Hladno jutro na Ljubelju. Za danes nisem imel posebnih ciljev. Hotel sem le malo ven. Tja proti Zelenici, mogoče še malo naprej. Da se prediham, pogledam, če je že kaj materine dušice. In najdem spomin na usode, ki jih je prekinila belina, nenadna snežna past. Dan je bil lep, skorajda brez oblačka. 
Cvetoči travnik
Da bi ga ne izkoristil, seveda ne gre. Sva se strinjala s slinarjem, ki je lezel preko poti. Umaknil sem ga, da ga kdo ne pohodi. Travniki polni rož, bela ostenja Begunjščice. Zavil sem na servisno pot, se zložno vzpenjal pod Šentanski plaz. Na ovinku ugledal stezico, presenečen, ker so nanjo s ceste kazale tudi markacije. 
Slinar
Po nekaj korakih sem stal ob spominu na dvoje učiteljev, štiri učence Iskrške šole, ki so leta 1977 zaradi napačne odločitve ostali ujeti pod plazom. Tudi trud reševalcev je bil zaman, rešitev je prišla prepozno. Nekaj korakov naprej še en opomin, dvoje graničarjev je plaz ujel petnajst let prej. Priimka kažeta, da sta prišla iz drugih koncev takratne države, o snegu, plazovih verjetno nista vedela zadosti. 
Spomenik
Pa saj si tudi ne bi mogla, upala, nasprotovati ukazu, vojska je le vojska. Spet je napačna odločitev nekega poveljnika zahtevala dvoje življenj. Le čemu je bilo tega treba, se sprašuješ danes. Pa vendarle pozimi, ob neugodnih razmerah, vsaj kdo izziva usodo prav tu, v bližini. In le vprašanje časa je … 
Zelenica
Nadaljeval sem naprej do Zelenice, nad njo zavil malo naokoli, čez travnike, proti Trianglu. Nekaj besed sem spregovoril z dekletom, ki je nabirala rože, kakšno več z njeno mamo malo višje. O tem, kaj nabirata, kaj že cveti, kaj še ne. O kačah in srečanjih. Nadaljeval sem z vzponom, na vrhu Triangla sem bil sam. Imel sem čas, za razglede, tako dobro poznane, za vdihe, razmišljanje. O tem in onem. 
Možje
Preden sem stopil navzdol, proti Zelenici, progi nad njo, cesti do Šentanca. Navzdol sem šel po plazu, malo sem in malo tja, mimo koče Vrtača do mest, kjer sem presenečeno našel materino dušico. Postanek je bil nujen, preden sem hodil naprej do izhodišča. Lepi dnevi so bili tu gori, lep konec tedna. Sedaj pa je bil čas, da se odpeljem proti Miljam, proti domu.
Na vrhu Triangla

Ni komentarjev:

Objavite komentar