torek, 3. november 2020

Trije

Kaj pa naj? Še vedno smo zaprti, zjutraj pa je na lep dan tako dobro iti malo naokoli. In da ne bi preveč kršil predpisov, sem se odpravil. Kam pa drugam kot na Štefanjo goro (nekaj metrov prekrška, mogoče za opozorilo, kaj več ne) in Apnišče, ponosno najvišji vrh domače občine. Čeprav sem zjutraj pohitel in upal, da bom prvi, je na istem mestu kot zadnjič stal avtomobil. 
Zgodnje jutro
Presenečeno sem ga gledal, kar malo nejevoljno zagrabil palice in stopil po poti navzgor. Le kdo me je prehitel, me je malo žrlo, med tem, ko sem odločno hitel po običajni poti. Na vprašanje sem odgovor dobil šele malo pod vrhom, kjer sem srečal gospo, ki je v popolni športni opremi hitela navzdol. 
Barve
Pozdravil sem, ona je tekla naprej, sam pa sopihal po najbolj strmi poti, tik pod vrhom. Na katerem danes ni bilo nikogar, v miru sem se oddahnil, pogledal naokoli, pozdravil sonce, ki je šele dobro vstalo. Potem pa na drugi strani že šibal navzdol. Barve jeseni so bile še vedno čudovite, listi v prelivajočih barvah od rumene do rdeče in rjave so odsevali v jutranji svetlobi. 
Vzhod
Spustil sem se na sedlo, na drugi strani vzpel na vrh Apnišča. Vesel sem bil zgodnje ure, nihče me ni motil, prišel mimo. Sedaj sem že vedel, kod gre pot navzdol, nisem se več izgubljal kot zadnjič. Srečanje malo pod vrhom, s prisrčnim mladim kosmatincem in gospo, skoraj na istem mestu kot pred dnevi. Le mlajše gospodične danes ni bilo zraven. 
Štefanja gora
Spust je bil hiter, že sem stopal po cesti, ob pogledu na zemljevid odločil, kje bo treba zaviti. Danes sem šel še na tretji vrh. Stražo sem obiskal pred davnimi leti, čas je že bil, da pogledam, kako je tam gor sedaj. Menda je bila na njej stara naselbina, ena najstarejših v teh koncih. 
Sončni travnik
Kasneje, v času turških vpadov, so na vrhu domačin zakurili kres in sosede opozarjali na grozečo nevarnost. Je nekaj velikih skal na vrhu posledica teh časov, nisem izvedel. Spustil sem se po griču navzdol, do parkirišča je bilo le nekaj malo daljših korakov.
Straža

Ni komentarjev:

Objavite komentar