petek, 8. februar 2013

Tromejnik

Po navadi sem raje zgoden. Takrat je tišina bolj gosta, objema te kot debel plašč. Sam se vzpenjaš skozi belino, zgolj sneg škripa pod smučmi. Le tvoja sled, zamrznjena sapa ostaja za teboj. 
Sovče
Vendar vedno ne gre. Tudi tokrat je vlečnica že ropotala, slišal se je vrisk otrok. Saj ne, da bi me motil. Le želel sem ga pustiti za seboj. Izginiti v gozd. Hitel sem višje, skoraj prehiteval počasne krožničke. Zavoj v levo, stranska proga je ostajala nedotaknjena. Nad potokom sem še zadnjič pomahal sedežnici in tistim na njej. 
Brana
Potok je zaledenel v zraku med skokom skozi brano. Vzpon je bil prijeten. Strmina me ni motila. Sledi. Misli so lahko pobegnile nekam daleč stran. Kopale so po vsakodnevnih skrbeh, iskale rešitve, zamisli, slepile same sebe. Vzpenjal sem se po gozdnih cestah, posekah, zaupal predhodnikom. 
Dobrač
Ko je znova začelo ropotati, sem na robu smučišča zavil proč. Hrupa nisem bil vajen, bil mi je tuj. Stopal sem mimo teptalnega stroja, ki je izdihnil sredi poti. Pustili so ga, nemo truplo tehnike, tuje sredi beline. Pod travnikom sem zavil navzgor, svež sneg me je objemal. 
Pot
Smučarji so švigali nad menoj, postali. Nisem se zmenil za zvedave poglede, preril sem se do roba, kratek vzpon je bil do tromejnika. Tam na vrhu se vidi na vse strani. Ni važno kdo si, od kod si, kako govoriš. Pa saj tokrat tudi ni bilo s kom govoriti. Klepetanja, ropotanja, vzklikanja s smučišča nisem več slišal. 
Cesta
Sedel sem ob znamenje, zaščiten pred vsemi, vzdihnil in zajel sapo. Vajeni gibi so pripravili opremo, še zadnji pogledi, nato pa zavoji. Preskočil sem smučišče in odvijugal po mehkem pršiču. Nosil me je, dvigoval, prehitro je bilo konec pobočja. Spust po poti, zavoj v gozd, vijuganje med drevesi. 
Tromeja
Znova na cesti. Odločitev je pomenila ločitev. Dokler se nisem, prav kmalu zares, ravnice naveličal. Potem spust v strmino, zbranost in izkušnje tu igrajo svojo vlogo. Ponavljanje. Spet cesta, nova bližnjica. Do roba smučišča in ob njem navzdol. Tja, kjer me čakajo. Domov. 
Travnik

(Sovče-Tromeja)

Ni komentarjev:

Objavite komentar