sreda, 28. avgust 2019

Našpičeno

Običajno se zgodnje vstajanje obrestuje. Ko še v temi, z lučko na glavi hitiš s prijateljem do prav posebnega cilja. Kjer se kot prvi vpišeš na vpisni list. In bolj slutiš kot vidiš naravno znamenitost. Stebrasta smreka je, kot pravijo poznavalci, mutant. Zato ga je bilo treba zaščititi, posebej označiti, povabiti ljudi, da jo pridejo pogledati. 
Jutranje sanje
Kako drugače bi bilo v človeškem svetu. Kjer je vsakdo, ki odstopa, drugačen, moti. Mutant ne bi bil sprejet kot nekaj posebnega, temveč predvsem kot spaček, ki se ga je treba sramovati, ga zaničevati in izločiti. Kakorkoli. Sklenil sem, da se ob vračanju znova ustavim tukaj in si nenavadno smreko ogledam bolje, ob dnevni svetlobi. Tega sem se tudi držal. 
Na vrhu
Toda misli so eno, hitenje naprej, proti drugemu jutranjemu cilju je bilo že nekaj povsem drugega. Kljub tako imenovanemu zložnemu tempu, sva hodila kar hitro. Dihanje je postajalo globlje, besede, stavki, so počasi potihnili. Tema se je razkadila, budil se je dan. Ko sva stopala mimo samotne kmetije proti sedlu pod najinim vrhom, se je že videlo v daljavo. Zabrisano, pa vseeno. 
Nekoliko kasneje ...
Meglice so pokrivale dolino, vrhovi so z daljavo bledeli nad njimi. Prijatelj je priganjal, mudilo se mu je že. Vzpon, klop na vrhu, ki nima razgleda. Iskanje in najdba. Vpis, znova sva bila prva. V to skorajda nisva dvomila. Ob vračanju je bilo že več svetlobe, prijatelj je ušel naprej. Se mu je mudilo proti dolini, službi. 
Klopotača?
Sam sem stopal nekoliko počasneje, pogledal še za gobami, pa je bilo presuho. Ubiral sem parobke, raziskal strme bregove, pogledal v plitke grape, lovil gozdne ceste. In tam na mahu, že čisto blizu mestu, kjer se svet izravna, zagledal premikajočo klopotačo. No, saj slepec niti kača ni, pa tudi klopotal ni prav nič. 
Stebrasta smreka
Kot sem si obljubil, sem še enkrat stopil do posebne smreke, se začudeno ozrl v nenavadno rast, se spoštljivo poklonil naravi in njenim čudežem. Nato pa odšel nazaj, tudi meni se je čas za jutranje postopanje prav prehitro iztekal.

Ni komentarjev:

Objavite komentar