torek, 1. januar 2013

Novoletne zaobljube

Od kod Petelinjeku ime? Se je kdo, s te ali one strani meje, tam gor petelinil in vriskajoč zbujal nasmeh in rdečico dekleta, od katere se je vračal domov? Ter hkrati nemočno jezo in divje žuganje domačih fantov? 
Novoletno jutro
Ali pa je zgolj redko drevje na vrhu koga spominjalo na petelinovo perje. Mogoče je prvi sončni žarek posijal preko hriba, požgečkal petelina v Sovčah ali drugi vasi na severni strani. Da je zapel in budil zaspane duše. Ne vem. Pa tudi mi misli o tem niso švigale skozi možgane, ko sem sopihal po strmini navzgor. 
Pot
Smučarjev še ni bilo, prvi so si ravno natikali smuči v dolini. Sonce je že obsijalo Dobrač, dan se je prebujal. Prvi v tem letu. Ravno pravi za še zadnje patetične zaobljube, prekršene ob prvi priliki in nato še tolikokrat, kot se le da. Vedno budi upe, dobre želje so na ustih. Pa je zgolj samo še en dan. Nič posebnega, skoraj tak kot vsak drugi. 
Dobrač
Zanimivo, kako tudi ob takšnem miru, ko slišiš le bitje svojega srca in nežno mrmranje vetra v vrhovih smrek, hitro najdeš sogovornika. V sebi razpredaš o stvareh, ki bi jih moral povedati nekje drugje, nekomu drugemu. Ob priliki, ki nikoli ne pride. Tu so odkriti pogovori, misli jasne, nobenih nasprotovanj, ugovorov, tehtnih pomislekov. 
Smučišče
Zadnji vzpon je najbolj strm. Vendar so v snegu sledi, dajejo zadostno oporo. Vse do vrha žičnice, ki to zimo sameva. Nič zato, si seveda mislim. Še koraki skozi sončni gozd in že sem na vrhu. Sam. Glasovi sicer prodirajo do mene. Vendar slišim le tiste, katere hočem. Smuči drsijo, prvi zavoji po celcu, tipaje. Nato bolj odločno. 
Sonce
Pobočja je prehitro konec. Pred menoj je še dolg spust po smučišču, prve smučarje puščam za seboj, naslednikom tiho pokimam. Mogoče vedo da sem pravi, pa mi niti ni važno. Še zadnji zavoji, spust. Prvi dan, prva dogodivščina. Prvinsko. 
Jest
Nisem zakikirikal, nobeno lice ni zardelo, noben grozeči pogled jezno poblisnil. Zgolj sonce sem šel iskat tja na vrh in ga pripeljal do src v senčni dolini. 

(Sovče – Petelinjek)

Ni komentarjev:

Objavite komentar