ponedeljek, 14. december 2009

A1

Ko naravnega snega kronično primanjkuje, se je treba zanesti na umetnega. Odgovor na vprašanje ali lahko pri vzponu ob robu smučišča in spustu po progi v dolino še govorimo o turnem smuku, prepustimo puristom. Mi se raje - kar odpravimo. 
Parkirišče
Glavno, da se predihamo, da so pljuča spet polna svežine in glava bistra. Aineck je vrh, ki leži v Avstriji med krajem St. Margarethen v dolini Lungau in sedlom Katschberg. Z obeh strani nanj pripeljeta žičnici in tako povezujeta dvoje smučišč. Kot že tolikokrat, smo parkirali desno od smučarjem znane »Margaretke«. 
Začetek smučarske proge
Pod bregom, smo prav na izhodišču. O tem, kje je potrebno iti ni veliko razpravljati. Saj vendar vse proge peljejo navzgor. Bolj je razmisleka vredno to, kdaj naj jo mahnemo na pot. Naj bo ura vsaj osem. Večerno ali zgodnje-jutranje pohajanje po smučišču nas namreč lahko drago stane. Kazen za takšno početje je do 500 evrov ali do en teden zapora. Uf... 
A1
Nad parkiriščem sem se usmeril desno. Vzpenjal sem se po znameniti A1 in pazil, da bi smučarjem ne bil preveč napoti. Kaj več skoraj ni povedati. Slabih šest kilometrov je proga dolga, zaključi se prav na vrhu. Zaiti ni možno. Razen če je kdo naravni talent za kaj takšnega. A temu še tako podroben opis ne bo pomagal. 
Pol poti
Vzpon je v začetnem delu malo bolj strm, višje gori pa ravno pravšnji. Toda naj nas taka hvala ne zavede. Šest kilometrov se še kako vleče. Ko sem ob progi zagledal table, ki označujejo, koliko je še do doline, se mi je obraz vsaj malo podaljšal – uf, šele toliko, da sem prehodil? Pa ni za obupati. 
Svet se odpre
Ko se gozd razpre in postane svet razgleden, utrujenost že namiguje, da prav daleč ni več. Nad izstopom sidra sem šel pod mostičkom in naprej po progi proti vrhu. Dokler nisem sledeč domačinom nekaj deset metrov višje zavil skozi prehod med lesenimi latami in se vzpel do križa. 
Križ
Je odličen cilj, tam je tudi precej bolj mirno. Na najvišjo točko namreč pripeljeta sedežnica in gondola. Torej precej hrupno. Pač, stvar okusa. Navzdol pa...ja, po A1 seveda. Upravljavec smučišča jo oglašuje kot verjetno najlepši spust v dolino v Alpah. Ali je res? Spet stvar okusa. Kot ponavadi. Prepričati se pa le splača... 
A10
(St. Margarethen-Aineck)

Ni komentarjev:

Objavite komentar