ponedeljek, 5. februar 2024

Judeževa domačija

Popoldne sem imel nekaj časa. Med razmislekom, naj grem iskat kakšno škatlico ali na kucelj, mi je v oči padla Judeževa domačija, danes bolj ali manj spomenik na njenih ostankih. Kot spomin na srečanje leta 1940, ob začetku druge svetovne morije, ko so se kovali upor, revolucija in spremembe. A kako do nje?
Ajdovščina
Ob iskanju primernega mesta, kjer bi pustil jeklenega konjička, mi je v oči padel športni center Korant nad Dolom pri Ljubljani. Znano mesto, dobro izhodišče za vzpon na grič Ajdovščino, pohajanje naprej proti današnjemu cilju. Zagrizel sem v breg, skozi bolj jesenski kot zimski gozd, kot bi mignil sem bil pod vrhom. 
Kolovoz
Zazvonil je zvonček, ravno sta odhajala pohodnica in njen kosmatinec. Tudi sam se nisem dolgo obiral, prehitel sem ju nekaj nižje, zavil do nečesa, kar je zemljevid obetal kot razgledni stolp. Pa ni bil. Zgolj lovska preža, tako da sem kar malo poparjeno po svoje, skozi gozd, lomastil do kolovoza. Ta je bil blaten, ker teče po useku, se tudi ni kam umakniti. 
Kapelica ob poti
Spuščal sem se do zaselka vasi Brdo, ujel stezo in skozi gozd stopal navzgor. Večerna zarja na zahodu, dan se je poslavljal, vedno temnejše je postajalo. Pri spomeniku sem postal toliko, da sem se skušal vpisati v popolnoma premočen vpisni list, potem pa sklenil, da nima prav nobenega smisla, da še kaj kolovratim okoli. 
Barve večera
Dan se je poslovil in če nič ne vidiš … Korakal sem navzdol, med temnim drevjem, na zavoju malo nižje razmišljal, da se mi ne da okoli. Zato sem se spustil po strmem gozdnem pobočju kar naravnost navzdol, upal, da pridem do hiš tam, kjer nimajo kakšne srborite vreče bolh. Izšlo se je čisto v redu, zdaj mi je bilo že jasno, kje in kako moram nazaj. 
Ostanki Judeževe domačije
Kot bi mignil sem bil spet na blatnem kolovozu, lučka je komaj razkrila, kje bo bolje stopiti. Bentil sem čez tistega kmeta, ki ga je zoral kot svojo njivo. Dobro, da ni še kaj posejal. Na razcepu cest sem zavil proti izhodišču, hodil do njega pod Ajdovščino. V čisti temi sem prikorakal do avtomobila … zadovoljen.
Dan se poslavlja

Ni komentarjev:

Objavite komentar