sobota, 9. april 2022

Ob dvanajstih po šmarnogorskem času

Že nekaj let zapored se udeležujem aprilskega dogodka na Šmarni gori. Seveda na povabilo organizatorjev, dobro znanih lokalnih geolovcev. Tradicije po srečanju leta 2019 nisem (začasno) prekinil jaz, temveč seveda norišnica ob okužbah z izbranim koronavirusom. Ta je, made in china menda, okužil ves svet. 
Srečanje, tokrat pod Šmarno goro
Po dveh letih premora smo se tako letos srečali znova. Zaradi grozečih padavin sicer nižje, ob Savi, tam pri tacenskih brzicah. Med tem, ko so kajakaši iskali najbolj elegantne prehode med vratci, smo mi klepetali, kuhala se je turška kava, sladkor iz baklav se je cedil med prsti, piškoti, šilce domačega, manjkalo ni niti žrebanje. 
Kamnolom
Pa vendarle je povsem drugače, če nisi pod Šmarno goro, temveč na njenem temenu opazuješ Ljubljansko kotlino. In ker iz sicer temnih oblakov ni še nič pršelo, se mi je odločenost za vzpon zgolj še krepila. Miro me je zapeljal v Pirniče, kjer sem se mimo opuščenega kamnoloma začel vzpenjati po poti čez Peske. 
Pod temnimi oblaki
Šel sem mimo dveh znamenj, hitel od Gorjančeve kapelice proti vrhu, suh prišel po slabe pol ure hoje do romarske cerkve Matere Božje. Obšel sem jo okrog in okrog, gledal nalive iz temnih oblakov na Gorenjskem, potem pa stopil navzdol po poti mimo kapelice sv. Sobote. Pod sedlom seveda nisem zdržal, kar se da hitro sem se vzpenjal proti Grmadi. 
Na Gorenjskem lije
Na vrhu se nisem prav dolgo zadržal, le fotografija, dve, potem pa sem med naletavanjem babjega pšena že stopil navzdol. Nekaj se nas je spuščalo, sem in tja se je kdo še vzpenjal. Slabo vreme, celo grmenje, ne moreta odvrniti sodobnih romarjev. Po poti čez Spodnjo Kuhinjo sem prišel do prvih hiš, Tacna. 
Pogled s Šmarne gore ...
Na drugi strani Save je začelo bolj naletavati, pohitel sem do prijateljev, ki so čakali na suhem, prikimavali, da sem si pivo res zaslužil. Pot na uro mi je pokazala, da sem za celotna pot, s postanki vred, potreboval uro in deset minut, kar za moja leta niti ni tako slabo.
... in Grmade

Ni komentarjev:

Objavite komentar